Bij een volledige gebitsprothese slinken de kaken na verloop van tijd. De onderkaak slinkt sneller dan de bovenkaak. Hierdoor komt de gebitsprothese los te zitten en gaat klachten veroorzaken. Door regelmatige controle kunnen problemen worden voorkomen en kan de pasvorm worden aangepast . Opvullen (rebasen) kan nodig zijn.